۱۳۸۹ خرداد ۲, یکشنبه

نکاتی درباره قمار( رولت)



مقدمه :
قمارمانند بسیاری ازپدیده ها ازتاریخ دقیق وروشنی برخوردارنیست. اما آنچه که به یقین می توان گفت آن است که قمارازقدمت طولانی در جوامع انسانی برخوردار است. با این حال گفته می شود چینی ها برای نخستین بار 2300 سال پیش ازمیلاد مسیح انجام قمار را ثبت کرده اند و درطول تاریخ  باستان نیزدر امپراطوری های روم، یونان و ایران رواج یافته و عمومی شده است. همه انواع و اقسام قمارها از نوعی سیستم محاسبه واحتمالات معینی برخوردارند که بطور کلی و در دراز مدت صاحبان بساط قمار برنده اصلی از آب در می آیند و قماربازان بازنده آن. البته انصافا یک چیز را نباید نادیده گرفت بر خلاف برخی از قمارها وشرط بندی ها ( مثلا اسب دوانی، فوتبال ومسابقه بوکس) بازی رولت یکی از دمکراتیک ترین قمارهاست. زیرا قوانین آن بسیار روشن و شفاف است و بشدت از طرف ناظران کنترل می شود و هیج گونه اجحافی نسبت به بازنده و برنده صورت نمی گیرد.
 همه می دانیم که تنوع دربازی قمار بسیار زیاد است وامروزه مثلا حتی  درمبارزات انتخاباتی نیزشرط بندی وقمار انجام می شود. من دراینجا ازپرداختن به انواع واقسام بازی های قمارخودداری می کنم و تنها متمرکز می شوم بر روی قماررولت که چندین سال  آن را در کازینو های کشورهای مختلف بازی و تجربه  کرده ام .اما جالب این است که قمار رولت به بازی شیطان نیز مشهور است واین بدلیل نقشی است که عدد 666 درآن ایفا می کند. جمع همه اعداد بازی رولت به 666 می رسد. گفته می شود که این رقم دربرخی از مذاهب نشانه اهریمن و شیطانی است مثلا در مذ هب مسیحیت .
چرا انسان به قمارروی می آورد؟
در اینجا قصد ندارم به پاسخ سئوال بالا بپردازم. بحث و بررسی در این باره را باید سپرد به کسانی که در این خصوص مطالعه کرده و تعلیم دیده اند و می توانند اززوایای مختلف به آن بپردازند و به افرادی که به قمار معتاد شده اند راه خلاصی ازآن را نشان دهند. مثل یک روانشنا س که در حوزه روانشناسی تحصیل کرده و توانایی آن را دارد که درمان افراد در این زمینه بپردازد. اما همه ما می د انیم که مردم به دلایل مختلف دست به بازی قمار می زنند. درمیان قماربازان، فقیر و ثروتمند، مرد و زن، پیر و جوان، بی سواد و تحصیل کرده و غیره دیده می شوند. واین هم چندان جای تعجب  ندارد زیرا هر چیزی که به یک پدیده عمومی و اجتماعی تبدیل شود، همه عناصر از اقشار، لایه ها وطبقات  مختلف درآن وجود دارند. همانطور که مثلا در میان  مصرف کنندگان مواد مخدر و یا سیگاری ها، همه نوع افراد پیدا می شوند. برخی ازروی سرگرمی وبرخی به دلیل کسب پول و بعضی نیز برای پر کردن خلاء روحی و عاطفی به کارها و سرگرمی های مختلف روی می آورند. قمار یکی از چیزهایی است که مردم به دلایل ذکر شده در بالا به آن توجه نشان می دهند. مخصوصا برد و باخت در قمار یک چیز عادی است که هر لحظه اتفاق می افتد و همین مسئله سبب خوشحالی و ناراحتی همزمان قمار باز می شود؛ درست همین اتفاق متضاد،آن هم در یک زمان واحد فشرده و مشخص، باعث بوجود آمدن نوعی حالات روحی و شیمیایی در انسان می گردد که باعث نأ شگی و اعتیاد فرد قمار باز می شود و این درست همان چیزی است که انسان را به فریب و هیجان کاذب می کشاند که رهایی از آن در اراده هر کسی نیست.
برای قمارکردن چه نکاتی را باید مورد توجه جدی قرار داد؟
قبل از هر چیز باید روشن کنم که در این نوشته قصد من این نیست که افراد را تشویق کنم تا قمار را ترک کنند. البته  کنار گذاشتن بازی قمار مخصوصا در جایی که حدود و اعتدال آن رعایت نمی شود، بسیار خوب وعاقلانه است که کنار گذاشته شود. اما همه می دانند که خلاصی از دست چیزی که به صورت عادت در آمده بسیار دشوار است. از اینرو من فقط می توانم راه هایی را نشان دهم که تنها می تواند از ضرر بیشتر مادی و معنوی افراد جلوگیری کند. مهمترین چیزی هایی که افراد قمارباز باید همیشه مورد توجه قرار دهند موارد زیر است:
1- اول از همه هزینه زندگی خود و خانواده شان را به طور مرتب بپردازند. 2- به اندازه کافی پول دراختیار فرزندان و همسر شان قرار دهند. 3- تعهدات مالی خود را به طور منظم نسبت به افراد، بنگاه های مالی وبانک ها وشرکت ها به انجام برسانند.4- ازقرض گرفتن برای بازی قمار به شدت پرهیز نمایند.5- از به همراه داشتن کارت اعتباری در قمارخانه حتما پرهیز شود.6- تلاش شود تا به هنگام ناراحتی روحی و عاطفی از قمار امتناع شود و بویژه سعی شود در هنگام قماراز مصرف الکل اجتناب گردد.
 عدم رعایت نکات بالا می تواند قمار باز را به روز سیاه بنشاند و یک خانواده وروابط زناشویی را ازهم بپاشاند و زیان مالی غیر قابل جبرانی به بار آورد و حتی منجر به ضربات شدید روحی و روانی گردد و فرد قمار باز را در انزوا وگوشه گیری بکشاند. تنها پس ازتوجه و رعایت نکات بالا است که چنانچه اگر پول اضافی در دست است می توان وارد قمارخانه و یا کازینو شد و پس از ریخته شدن کرم بازی، با کمترین خسارت و شاید هم برد، می توان با روحیه شاداب و سرحال به خانه رفت.
درهنگام بازی چه نکاتی را باید دقت کرد؟
یک نکته بسیار تعیین کننده بر سر میز رولت این است که به هیج وجهی نباید با آن لج افتاد و به اصلاح بر خلاف جریان آ ب شنا کرد. بارها شاهد آن بوده ام هنگامی که مثلا چند بار پشت سر هم " توپک" بر سر رنگ قرمز می نشیند، افراد به این امید که حالا نوبت رنگ سیاه خواهد باشد، چندین بار بر روی رنگ سیاه سرمایه گذاری می کنند وهربار هم پول بیشتری را سرمایه گذاری می کنند که نتیجه ای جز باخت مسلم ندارد.
 من شاهد آن بوده ام که رنگ قرمز 19 بار پشت سر هم آمده و اکثر قماربازها  روی مشکی سرمایه گذاری کرده و به هم می گفتند حالا دیگرنوبت رنگ مشکی است واز اینرو هر چه بیشتر سرمایه گذاری می کردند و سر آخر متحمل خسارات سنگین شدند.
من  شاهد آن بودم که یک بار به طورپی در پی چهاربار شماره هشت را نشست.
من شاهد بودم که مهره چهارده باربر روی دوزین اول ( یک سوم فضای میز قمارو یا یک سوم کل اعداد) قرار گرفت.
من شاهد آن بودم که چهار بار پی در پی عدد صفر داد و دفعه بعد شماره یازده و باز دوباره دو بارپشت سر هم شماره صفر آمد.
از این روست بدون آنکه انسان دچار استرس شود باید با آرامش و در همسویی با میز دست به بازی بزند و از لجاجت دست بردارد تا از این طریق از باخت جلوگیری شود.
دراینجا به چند نکته دیگرباید اشاره کنم:
- برخلاف تصور عمومی ، نظر شخصی من این است بخشی از کسانی که دست به بازی قمار می زنند آدم های لارج و ولخرجی نیستند و تصادفا انسان های مال اندوزی هستند. تردیدی نیست که بخشی از قمار بازان به دلیل وقت گذرانی و سرگرمی و ولخرجی و یا به عللی دیگر به قمار روی می آورند اما افراد اساسا برای برد پا به قمار خانه می گذارند و نه برای باخت وتفریح. بسیاری از قماربازهای مال اندوزجزو دسته اخیر هستند. جالب اینجاست که همین افراد تصور می کنند و واقعا هم باورشان می شود که آدم های دست و دل بازی هستند در صورتی که چنین نیست.
- بسیاری از افراد تصور می کنند پول باخته را می توان در آورد. این نگرش  باعث زیان هر چه بیشترخواهد شد. باخت در کازینو به نظرمن در درازمدت عموما مثل  مسابقه ای است که در صورت شکست نمی توان آن را به پیروزی تبدیل کرد. به طورمثال به شخصی گفتم بازی نکن، گفت پس این پولهایی که باختم چه میشود؟ چنین افرادی تنها با گذشت زمان وباخت سنگین متوجه خواهند شد که زیان درقماررا نمی توان جبران کرد.
- اشخاصی که اعتیاد به مواد مخدر دارند به نحوی می توان به آنها نصیحت کرد که اعتیاد را کنار بگذارند اما با یک قمار بازمعمولا نمی شود وارد چنین صحبت هایی شد. زیرا فورا عصبانی می شود. کسانی که به قمار وابسته اند ترک آن بسیار مشکل تر از کسانی است که به مواد مخدر اعتیاد دارند.
- اگر احساس می کنید در رفتن به قمارخانه زیاده روی کرده اید، می توانید به طور داوطلبانه از کارکنان کازینو بخواهید تا برای مدتی رسما مانع از ورود شما به کازینو شوند ویا لاقل محدودیت ایجاد کنند. همه کازینوها از چنین امکان و سرویسی برخودار هستند.
- کازینوها با راندازی برخی سرگرمی ها و حتی ارایه برخی از سرویس های مجانی نظیرنمایش ها و بعضا توزیع مجانی مشروبات الکلی، سعی می کنند افراد را در مدت زمان هر چه بیشتری در کازینوها نگهدارند. همه این شگردها به خاطر آن است تا افراد را بگونه ای برای بازی و باخت بیشتر به میز قمار بکشانند؛ هرچه زمان حضور در کازینو کوتاتر باشد به همان نسبت پول کمتری از بین می رود.
- این را هم اضافه کنم نمی دانم چرا خیلی ها که برای دفعات اول قماربازی می کنند، برنده می شوند . البته همه آنها پس از مدت کوتاهی به صف طولانی و تمام نشدنی بازندگان می پیوندند.
- کسی که گرفتار قمار شود هر چقدر هم پول و شغل پر در آمد داشته باشد باز هم جوابگو نخواهد بود و عاقبت دست از پا درازتر همه چیز را از دست خواهد داد. همچنین هیجان قمار باعث می شود که انسان حتی گرسنگی،  تشتگی، خستگی و مشکلات روزمره زندگی را به فراموشی بسپارد. 
همه مسایلی که در بالا به آن پرداخته ام فقط برای کسانی قابل درک است که با قمار و مخصوصا  میز رولت آشنایی داشته باشند.

۸ نظر:

  1. ولا من امروز رفتم کازینو با ده یورو بیست یورو جمع کردم اما نفسم اجازه نداد و از بیست یورو دوباره ده یوروشو باختم و با همون ده یورو از کازینو زدم بیرون😂😂😂

    پاسخحذف
  2. تجربه شخصى من كه كازينوهاى زيادى رو امتحان كردم(پاريس،كلن،پوسان،رم و...)با اولين برد بلند بشيد!معمولاً غذا و مشروب رايگانه،بريد و از اونها استفاده كنيد،بعد برگرديد و با برد بعدى كازينو رو ترك كنيد!سعى كنيد بيشتر از ٥ ژتون (حالا به هر ارزشى) در هر چرخش بازى نكنيد و حتماً دوتا از ژتون ها در موارد كلى مثل رنگ،زوج و فرد و يا باكس هاى افقى و عمودى سه گانه باشه،موفق باشيد!

    پاسخحذف
  3. سلام دوستان
    بنده مبالغ زیادی طی یکسال گذشته تو سایتای کازینو باختم.اما روشی پیدا کردم که تو بازی باکارات در سایتای کازینو زنده (نه کازینو انلاین)بتونیم پولمونو برگردونیم و باختامونو جبران کنیم.اگر کسی نیاز به کمک داشت بهم ایمیل بزنید ما باید پولای از دست رفتمونو پس بگیریم.
    panpanboy1@gmail.com

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. میتونم کمک کنم کسی که باخت داشته ولی بیش از دوباره جواب نمیده واقعیت

      حذف
  4. میتونم کمک کنم کسی که باخت زیاد داشته ولی باید دوبار برد داشتی کلا جمع کنید چون بیش از دوباره دست ادمو میخونه danyal2net@yahoo.com

    پاسخحذف
  5. من یک معتاد به رولت هستم و در هفته حدود 40 تا حتی 80 ساعت پای میز رولت هستم. شما خیلی دقیق گفتید و کاملا درست

    پاسخحذف